سر سیلندر کامل پژو405
موجود در انبار مکانیک خودرو
تامین کننده قطعات موتوری باکیفیت ایرانی و خارجی و موتور خودرو
سرسیلندر
به تنهایی قطعه ای مهم محسوب میشود.
چه در بازار لوازم یدکی و برای خرید و فروش ، چه در تعمیرگاه و تراشکاری ، و چه در خودرو و برای صاحب ماشین.
به تنهایی یک طرف و مخلفات و قطعات داخلش یک طرف دیگر.
سرسیلندر کامل پژو 405 از پایین روی بلوک سیلندر یا همان بدنه اصلی موتور نصب میشود.
و از بالا یک کاور که به در سوپاپ یا به عبارتی قالپاق سوپاپ هم گفته میشود روی آن قرار میگیرد.
یعنی موتور کامل یک خودرو از سه بخش که با چشم دیده میشود تشکیل شده.
درسوپاپ
سرسیلندر
بلوک سیلندر
دلایل خرابی
در طول عمر هر خودرو به دلایل مختلفی ممکنه سرسیلندر آسیب ببینه.
دوتا از رایج ترین ها مواقعی است که ماشین بی آب یا بی روغن بمونه.
رعایت نکردن این دوتا دشمن اول سرسیلندر و بعد هم موتور خودرو هستند.
سرسیلندرها یک جور درپوش و تکمیل کننده بلوک سیلندر بحساب میان.
جنس یا مواد تشکیل دهنده سرسیلندرها درکلیت زیر شاخه فلزها هستند
که عمدتا از چدن ریز و آلمینیوم ساخته میشوند.
بعضی از کارخانه ها سرسیلندر را با سیستم ریختگی تولید میکنند.
برخی دیگر به صورت تزریقی و به صور خاصی فرایند ساخت را انجام میدهند.
اگر به سر سیلندر کامل پژو 405 دقت کنید دایره هایی را میبینید
که محل فرود پیستون هایی هستند که در بلوک سیلندر وظایفی دارند.
لوازم داخل سرسیلندر چیست؟
سرسیلندر خانه و محل قرار گیری قطعات مهمی مثل میل سوپاپ ، سوپاپ های دود و هوا هستند.
ناگفته نمونه قطعه های مکمل دیگری هم اینجا قرار دارند.
قطعات مکمل :
شامل انگشتی سوپاپ ، فنر ها ، پیچ ها ، لاستیک ساق سوپاپ ( کاسه نمد سوپاپ )
و دیگر کاسه نمد ها ، درپوش ها و پولکی آب است.
کارایی ها
مجموع این قطعات وظایفی را هدایت میکنند تا میل سوپاپ در بالاترین نقطه موتور دقیق و میلیمتری بچرخد.
چرخیدنی که میل سوپاپ (میل بادامک ) در سرسیلندر انجام میدهد ، تنظیم کننده سوپاپ ها است.
در موتور های درون سوز معمولی از یک سوپاپ سوخت و هوا وارد محفظه میشود.
از سوپاپ دیگر موقع بسته شدن پیستون دود حاصله خارج میشود.
تمام این فرایند و گردش های سریع و روغن کاریها در سرسیلندر انجام میشود.
محل اتصال بلوک سیلندر با سرسیلندر باید صاف ، تراز و سیقلی باشد.
تا با واشری مناسب (واشر سرسیلندر) درست آبندی شود.
به واسطه این تحرکات در سر سیلندر پژو405 حرارتی هم تولید میشود.
حرارتی که بخشی از آن توسط مجاری مخصوصی با گردش آب در آن خنک میشود و بخشی دیگر با روغن کاری روان و دفع میشود.
در شرایطی که آب نباشد یا به دلایلی مجاری مسدود باشد باعث میشود حرارت بالا برود.
حرارت بالا
اولین آسیب بالا رفتن حرارت به واشر سرسیلندر است.
با از بین رفتن حتی بخش کوچکی از واشر سرسیلندر آب و روغن با هم مخلوط میشوند.
اختلاط این دو مایع معادلات را بهم میریزد و هر چه دیرتر به این مشکل رسیدگی شود ، خسارت بیشتری به همراه خواهد داشت.
خسارت هایی که سوپاپ ، رینگ ، پیستون و سرسیلندر سرایت میکند و به اصطلاح میگن ماشین واشر سوزوند.
در ماشینهایی با موتور چهار زمانه ، دلیل اینکه این قسمت (سرسیلندر) به صورت جداشونده طراحی شدند
2109 بازدید کل ، 0 امروز