نیم موتور کامل سمند ملی EF7 – موجود در فروشگاه اسپاد پارت – اصفهان آدرس : خیابان شاهپور قدیم یا بهشتی , جنب گاراژ رستمیان – مناسب برای خودروهایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند و توی خرج افتادن, این روزا قیمت لوازم یدکی حساب کتاب مشخصی نداره یه وقتایی یه قطعه ای به خاطر کمیاب شدن چندین برابر قیمت پیدا میکنه توصیه ما به شما اینه که اگر ماشینتون توی خرج افتاده و میبینید هر روز باید یه چیزی رو عوض کنید قبل از خرید نیم موتور کامل سمند ملی EF7 ماشینُ ببرید پیش یه مکانیک وارد و ازش راهنمایی بگیرید. مشاوره ای نه برای همون روز و ساعت, برای دو ساله آینده ازش بپرسید. بودن افرادی که خورد خورد دو یا سه برابر پوله یه نیم موتور یا موتور کامل رو خرج ماشینشون کردن و بعد پشیمون شدن.
قیمت نیم موتور سمند:
به دلیل نوسانات نرخ ارز ممکنه قیمت نیم موتور کامل سمند ملی EF7 به روز و حتی ساعت تغییر کنه. بنابر این قیمت نهایی نیم موتور ای اف سون فقط موقع صدور فاکتور، تحویل و تسویه مشخص میشود. برای استعلام یا سفارش لوازم موتوری قطعات یدکی در ساعات کاری پیامک بدین یا تماس بگیرید. در مورد ارسال: محدوده اصفهان فوری میدیم پیک بیاره, برای بقیه شهرها هم میدیم پست یا ترمینال 24 ساعته میرسه. برای تعویض یا تعمیر نیم موتور سمند ملی میتوانید از خدمات تعمیرگاه رستمیان استفاده کنید. برای دیدن لوازم موجود در فروشگاه اسپادپارت از (آیکن آبی) کنار شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
اطلاعات فنی موتور EF7
این موتور که به ای اف سون معروف است روی ماشین های سمند ef7 – lx، سورن و دنا استفاده شده. حجم موتور: 1645 – حداکثر توان موتور: 114 اسب بخار در دور ( 6500 دور بر دقیقه ) – حداکثر گشتاور : 155 نیوتن متر در دور ( 500 دور بر دقیقه ) – نسبت تراکم : 11 – تعداد سوپاپ : 16 – نوع سوخت سازگار : بنزین بدون سرب با اکتان 95
سیستم انژکتوری:
پوشش الکترونیکی چند نقطه ای یا MPFI – استاندارد آلایندگی: یورو 4 بهینه – طراحی و تکامل موتور ef7 – موتور کامل سری EF یک موتور 4 سیلندر شرکت ایران خودرو است. سری ef7 ( ای اف سون ) با مشارکت و همکاری شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ایپکو و F .E . V GmbH of Germany طراحی شد. پس از آن مدل های دیگری توسط خود ایپکو طراحی شد.
تاریخچه موتور
سرمایه گذاری اولیه موتورهای EF7 ایران خودرو یا همان ( ef7 دوگانه سوز ) مبلغی حدود 80 میلیون دلار آمریکا بود. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شد و در عین حال قابلیت کار کردن با بنزین هم داشت. موتور کامل EF7 از نظر رتبه بندی بین سه موتور برتر گاز سوز دنیا قرار گرفت, همچنین از نظر طراحی بین ده موتور برتر دنیا مطرح است. مکانیزم بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته با حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان گشتاور بالاتری به نسبت موتورهای بنزینی برسد. به واسطه طراحی بهینه موتور و استفاده از بروزترین سامانه مدیریت سوخت موتور در ابتدا هم با گاز روشن میشود. در این سامانه هر کدام از سوخت ها به پایان برسد فوری دیگری جایگزین میشود و هیچ اختلالی در کارایی ایجاد نمیکند, این همان موتور ملی است. یکی از چالش های روشن شدن موتور EF7 گازسوز روشن شدن در مناطق سردسیر بوده که جای نگرانی ندارد به لطف طراحی مدیریت سوخت این موتور به راحتی و با همان گاز در سرما هم روشن میشود و نیازی به بنزین نیست. یکی دیگر از محاسن این موتور عدم نیاز به فیلر گیری است. سیستم هیدرولیکی تنظیم سوپاپ ها به صورتی طراحی شده که اتوماتیک و در شرایط مختلف تنظیم میشود, طراحی این موتور 16 سوپاپ به نحوی است بر اساس محاسبات دقیق رایانه ای سطح صدا و لرزش موتور در سطح مطلوب قرار میگیرد. ای اف سون توانسته به واسطه دستورات کامپیوتر به موتور، بخصوص در دور های آرام نتیجه مطلوبی را ارائه کند. یکی از مسائل مهم زیستی هر موتور سطح آلایندگی آن است. موتورهای ef7 از نظر استاندارد آلایندگی جایگاه بسیار مناسبی در دنیا دارد و استاندارد EURO4
13368 بازدید کل ، 0 امروز