ما تعمیرکاریم نه تعویض کار
مختصری درباره هزینه تعمیر موتور پژو 206
هزینه تعمیر موتور پژو 206 چقدره ؟
این سوال برای اکثر جوان هایی که 206 سوار هستن پیش اومده و از اونجایی که خیلی دقیق نمیشه گفت ، معمولا بعد از پایان کار تعمیر موتور وقتی مبلغ فاکتور ُ میبینن شوکه میشن.
پروژه تعمیر موتور :
این کار چیزی نیست که راحت و دقیق بشه قیمت روش گذاشت و یه تعمیرکار با بررسی ماشین آسیب دیده بتونه قیمت نهایی رو بده.
منظور از قیمت نهایی مبلغ کلی هستش که شما باید بپردازید.
مکانیک میتونه بگه هزینه بازوبست موتور مثلا ۳ تومان ، حالا داخل موتور چه بلایی سرش اومده فرقی نداره.
اون هزینه وقتی که میزاره میگیره.
بخشی که قابل پیش بینی نیست قطعاتی هستش که از بین رفته و باید تهیه کرد.
راستی هزینه وسایل بازو بست سرسیلندر هم مشخصه ، چون در هرصورت واشر و چسب و کف تراشی برای تمام موتور های خراب باید انجام بشه.
داخل موتور یه سری قطعات هستش که مشخصه :
- انگشتی سوپاپ
- سوپاپ دود و هوا
- میل سوپاپ (بادامک)
- فنر سوپاپ
- کاسه نمدها
- پیستون
- رینگ ها
- شاتون ها
- یاتاقان ها
- میل لنگ
- فولی ها
- تسمه تایم
- بلبرینگ ها
- واشر کامل
اینکه میگن موتور باید باز بشه دلیلش اینه :
یه موقع هستش ماشین شما واشر سوزونده یا کمی آسیب دیده و فوری ماشین روشن به تعمیرگاه اومده .
اینجا مشخصه قطعات مهم سالمه و با تعویض چندتا تیکه مصرفی مشکل حل میشه.
اما یه وقت هست که ماشین شما توی راه خاموش شده ، سرو صدا افتاده ، موتور قفل کرده و مواردی از این دست ..
اینجا دیگه معلومه ایراد اساسی پیش اومده و حتی ماشین رو باید بکسل کنید و به تعمیرگاه ببرید.
در این شرایط باید صبر کنید تا مکانیک موتور ماشین رو باز کنه و همه چی رو خالی کنه ، بعدش ببینه چیا آسیب دیده و چیا سالم مونده تا به شما بگه برید لوازم بخرید یا خودش تهیه کنه.
برای مثال :
پیش اومده که فقط یه دونه پیستون خراب شده و بقیه سالمه . سوپاپ ، شاتون و .. به همین ترتیب.
در این شرایط یکی میخواد هزینه هارو کم کنه ، میره استوک فروش ها میگرده یه دونه پیستون مشابه خودش میگیره مباد .
یکی هم هست میخواد قطعات رو نو کنه ، میگه آقا همرو بریز دور و یه ست نو بگیر ببند رو ماشین
با این قیمت های فضایی قطعات ، مخصوصا اگه خارجی باشه هر تیکه میتونه یه مبلغ یه تومانی تا سه تومانی به هزینه ها اضافه کنه
( در این مورد تعمیرکاران هم موثر هستن ، یه سری میگن هر چی مشتری بخواد ، یه سری میگن فقط جنس نو و اصلی )
یه سری از مکانیک ها هم خودشون خود جوش هر کاری برای کم کردن هزینه ها لازم باشه انجام میدن.
فکر کنم حدودی دستگیرتون شد که هزینه تعمیر موتور نمیتونه ثابت باشه و به چیزای دیگه ربط داره
این وسط همیشه اسم تراشکار و تراش کاری میاد ؛ قصه ش چیه ؟
موتور ماشین حتی اگه سالم سالم بخواد باز و بسته بشه ، یه سری کارها برای آبندی نیاز هستش که تجهیزات و مهارت تراشکار رو میطلبه
تراشکاری باید انجام بشه
فرقی نمیکنه لوازم نو خریده باشید یا استوک
موتور ماشین منفجر شده یا واشر زده باشه.
در جمع کردن نهایی همه چی باید صاف و بدون ذاعده باشه
که دوستان فنی توی تراشکاری اینکارو انجام میدن و معمولا تعامل مکانیک و تراشکار در اینباره زیاده .
در مورد این ماشینی که تصاویرش رو دیدن :
- تعمیر موتور و سرسیلندر
- تعویض کامل سوپاپ ها
- تعویض تسمه تایم
- سرویس رینگ و پیستون
- تقویت اویل پمپ
- سرویس و آبندی یاتاقان ها
- تعویض کیت کلاج کامل
حدود ده تومان هزینه داشته
البته کیت کلاچ نباید توی این عدد حساب میشد.
درگیر قیمت نشید
ممکنه همین کارو توی یه تعمیرگاه دیگه در یه منطقه دیگه تا 20 تومان هم قیمت بدن.
شما اگر میخواهید با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت موتور ماشین رو جمع کنید یه تماس با مدنس تیونینگ بگیرید.
از بابت خرید قطعات مورد نیاز هم هر طور که خودتون صلاح میدونید همون کارو بکنید.
توی سایت فروشنده های زیادی لوازم موتوری ۲۰۶ رو دارن که میتونید ازشون استعلام قیمت بگیرید بعد خرید کنید.
قیمت حدودی : از 10 میلیون
کارتون راه افتاد؟
اطلاعات تماس ما
- تلفن تماس: 09122062444 ، 09120778796
- ایمیل: مدنس تیونینگ
- نشانی: تهران ، غرب تهران