کمپرسور کولر 507 موجود در فروشگاه کالا ماشین ، بازار لوازم یدکی ابتدای خیابان ملت , پاساژ جاوید با داشتن تجربه ای بسیار در حوزه کمپرسور کولر و قطعات کولر خودرو
کمپرسور کولر استوک نداریم .
در مورد کمپرسور کولر استوک از نزدیک شاهد چندین مورد متضرر شدن دوستان و همکاران بوده ایم . کمپرسور کولر عمر مشخصی دارد و دستگاه های استوک عمر خودش را کرده و بزودی از کار میوفتد. اگر فروشنده ای سراغ دارید که کمپرسور استوک را با ضمانت کارکرد , در زمان مشخص گارانتی میکند خرید کنید.
خریدار عزیز دقت کنید :
لطفا اگر قبلا قطعه را خرید کرده اید , صرفا برای استعلام قیمت اینکه بهتون گرون دادن یا ارزون با ما تماس نگیرید. این جا مرکز پخش است و به دلیل نوسانات ساعتی ارز قیمت قطعی فقط زمان تحویل کالا ارائه میشود.
برای ماشین های خارجی و خاص :
عکس قطعه , شماره شاسی و مشخصات دقیق را ارسال کنید تا طبق نمونه برایتان ارسال شود. برای استعلام یا سفارش فوری آیدی روبیکا فعاله یا اینکه در ساعات کاری پیامک بدین یا تماس بگیرید. وارد کانال تلگرام فروشگاه تخصصی کمپرسور شوید.
کولر خودرو
سیستم سرمایشی یا همان کولر در خودروها که در گذشته آپشن محسوب میشد. امروز یک اصل است. مجموعه قطعاتی که دیگر ممکن نیست روی یک خودرو تعبیه نشود. این پکیج که در تابستان ها و مناطق گرمسیر رانندگی را قابل تحمل میکنند از تعدادی قطعات اصلی تشکیل شده. قطعاتی که آشنا ترین آن کمپرسور کولر نامیده میشود و بعد از آن اواپراتور کولر , رادیاتور کولر , لوله کولر و شیلنگ کولر ها , ترموستات , بوبین ها و فولی ها و تعدادی قطعه دیگر .. کمپرسور کولر 507 اصلی ترین دستگاه در مجموعه سرمایشی خودرو محسوب میشود. یه کمی قبل تر زیاد حواسمون به نگهداری خودرو و قطعاتش نبود . نه اینکه نباشد , به این شدت و حساسیت نبود. این روزها اگر کمپرسور ماشینمون خراب بشه یعنی چند میلیون پول از دست دادیم. پس بهتره پیش از اینکه قطعات کولر خودرو یی که سوارش میشیم خراب بشه , درست استفاده کنیم و بطور صحیح ازش نگهداری کنیم. در مطلبی دیگر دقیقا در مورد نگهداری توضیح خواهیم داد.
حالا کمپرسورکولر چیه و چیکار میکنه؟
کمپرسور کولر 507 از یک پوسته تشکیل شده که داخلش چند پیستون و سیلندر قرار داره. یک طرف این پوسته یک فولی شیار دار هستش که توسط تسمه ای انرژی چرخشی بهش منتقل میشه. با چرخیدن فولی پیستون ها گاز کولر رو فشرده میکنه و به سمت کندانسور میفرسته. در مسیر اتفاقاتی توسط شیر انبساط برای مایع و گاز و تبدیلشون میفته که درجای دیگه بهش میپردازیم. در کندانسور هم که تکلیف مشخصه , با چرخیدن گاز و به کمک فن گاز داخل لوله سرد و سردتر میشه. اونجایی که ما داخل ماشین کلید AC کولر رو میزنیم , همون که روش نوشته AC کمپرسور درگیر و روشن میشه. ولوم تنظیم دمارو که میچرخونیم در اصل داریم ترموستات کولر رو تنظیم میکنیم که چقدر گاز رو خنک کنه. کمپرسور کولر مثل قلب تپنده سیستم کولر هستش و به حرکت انداختن گاز که مسیری رو بره و برگرده با این استوانه نقره ای هست. اواپراتور هم نقش مهمی داره که به کمک فن و لوله هاش هوای خنک رو به اتاق ماشین میرسونه.
صاحبین خودرو :
خواهشا مهندسی نکنید و کمپرسور یه ماشین دیگرو به یه ماشین دیگه بخورونید. این که همه کمپرسورها یه کاری انجام میدن و یه شکل هستن فقط به ظاهر و از دور قابل گفتنه. خیلی شنیدیم که مثلا کمپرسور پژو را به لیفان و ام وی ام میخورونن. این کار کاملا اشتباهه , طراحی قدرت , حجم و سرعت و خیلی موارد دیگه مستقیم با مدل خودرو و مشخصاتش در ارتباطه. حالا اگر یه ماشین خاص دارید که قطعه مورد نیازش به هیچ عنوان پیدا نمیشه اشکال نداره و چاره ای نیست. اما صرفا برای ارزانتر بودن و یا قوی تر کردن کولر ماشین , از حالت فابریک خارجش نکنید.
در مورد ماشین های عمومی که لوازم کولری فابریک و اصلیش همه جا هست خرید کمپرسور کولر استوک را هم فراموش کنید که 90 درصد پولتون رو دور ریختین.
توصیه ما قبل از خرید کمپرسور کولر 507
با فروشگاه کالا ماشین تماس بگیرید و تا آقای یاسری با داشتن تجربه ای بسیار در حوزه قطعات کولر خودرو به بهترین شکل شما رو راهنمایی کنه. مثال راهنمایی : زمانی است خودروی شما قدیمی است و نمیخواهید زیاد هزینه کنید. اگر در منطقه ای هستید که هوای متعادلی دارد نیاز نیست 4 یا 5 میلیون کمپرسور فابریک بخرید. چون قرار نیست ماشینتون در گرمای 50 درجه کارکنه , یک کمپرسور چینی که قیمت مناسبی داره کارتون رو راه میندازه.