دیسک چرخ جلو پژو 405 FACO
موجود در فروشگاه فولاد آذین سهند
می توانید دیسک چرخ جلو پژو 405 FACO را به صورت عمده و تکی ، مستقیم از دفتر فروش فولاد آذین سهند در بازار چراغ برق تهیه کنید.
دیسک ترمز
قطعه ای که در تمام خودروهای جدید برای هر چهارتا چرخ استفاده میشود.
درگذشته دور فقط دوتا از چرخ ها دیسک ترمز داشتند و بعد کاسه ای برای چرخ عقب ها به بازار آمدند.
مواد اولیه دیسکهای ترمز معمولا از چدن است اما طرح هایی هم از کامپوزیت , کربن و سرامیک ساخته شده.
در سوط دیسک سوراخی برای فیکس شدن روی توپی قرار دارد و سوراخ هایی برای پیچ های چرخ خودرو.
دیسکها بخش مهمی از سیستم ترمز هستند و نقطه مقابل لنت هایی که همه میشناسیم و میدونیم کارش چیست.
این صفحه چدنی گرد فشار و حرارت زیادی را تحمل میکند تا خودرو با فشار پدال بایستد.
پس همانطور که لنت ترمز پس از مدتی کار کردن فرسوده میشود و نیاز به تعویض دارد , دیسکها هم مصرف میشوند ولی با سرعت کمتر.
زمان تعویض استاندارد و ایمن دیسک چرخ پس از دوبار تعویض لنت ها است.
اما چرا در بعضی موارد دیسک های چرخ زودتر از موعد خراب میشوند؟
1 – لنت نامرغوب و ناخالصی در موادی که تولید شده رو سطح دیسک خط میندازد.
2 – گرم و سرد شدن های بسیار ناگهانی وقتی دیسک گرم است و وارد آب میشود.
3 – نقص در عملکرد کالیپر و جدا سازی به موقع لنت از درگیری با دیسک.
4 – تعویض غیر اصولی لنت و نابلدی تعویض کار
برخی از موارد خرابی زودتر از موعد است که مهمترین خط افتادن و پله شدن سطح دیسک است.
تشخیص خرابی و فرارسیدن زمان تعویض دیسک وظیفه تعمیرکار خودروی شماست.
یکی از مواردی که در سرویس دوره ای یا موقع تعویض لنت چک شود اندازه گیری ضخامت دیسک است.
اگر دیسک خط افتاده بود یا نازک شده بود زمان تعویضش فرا رسیده.
خطوط سطحی را میشود با تراشکاری رفع کرد و قطعه را دوباره احیا کرد.
اما اگر خطوط عمیق شوند و با تراشکاری بیش از حد نازک شود حتما باید تعویض شود.
خرید جنس خوب
لطفا برای خرید دنبال جنس ارزون نباشید و قطعه استاندارد و مرغوب را چشم بسته بخرید.
یکی از برندهای شناخته شده که امتحانش را پس داده فولاد آذین سهند است.
اقلام تولیدی فولاد آذین سهند کمی گرانتر از دیگر قطعات موجود بازاری است.
اما این اختلاف قیمت یعنی قطعه تمام مراحل تست و تایید را گذرانده تا به مرحله بسته بندی و فروش رسیده.
نقطعه ضعف قطعات ارزان
متاسفانه عده ای از فروشنده ها و تامین کنندگان لوازم یدکی وقتی به بازار مراجعه میکنند اولویتشان قیمت جنس است.
این پا فشاری در جستجو و خرید جنس ارزان جا را برای قطعات بی کیفیت باز میکند و برای بردن کمی سود بیشتر مشکلاتی برای مصرف کننده درست میشود.
این سفارش جنس ارزان به قدری عرصه را تنگ میکند که بعضی از تولید کننده ها مجبور میشوند سر و ته کار را بزنند تا قیمت ارزان شود.
شاید بپرسید چرا یه قطعه گران تر درمیاد؟
یه مثال بزنیم:
فرض کنید قطعه ای در بازار 55 هزار تومان است و از هز 10 عدد که به فروش میرسد یک عدد مرجوع میشود.
این مرجوعی مسیر زیادی را طی کرده تا مرجوع شده , کلی وقت و هزینه صرفش شده اما کار نکرده.
کار نکردن بهترین حالت ممکن است. اگر مشکلی و خطری درست نکرده باشد جای شکر دارد.
چرا این قطعه خراب به دست مشتری رسیده ؟ چون یه بخش کنترل کیفیت را حذف کرده اند تا کمی ارزانتر شود. همین و …
اما فولاد آذین سهند چه میکند؟
بعد از اینکه به قیمت 55 هزار تومان رسید , به جای اینکه جنس را روانه بازار کند آنرا به کنترل کیفیت میفرستد.
در آنجا قطعات تک به تک تست میشوند تا اگر موردی مشکل داشت به بازار نرود.
یکی از آیتم ها در قطعات چدنی وزن آن است. اگر قطعه کامل پر شود وزن مشخصی دارد.
اما اگر وزن آن کمی تفاوت داشت یعنی احتمالا در مغز قطعه حفره ای است و خطر ناک.
و دیگر مسائل ..
خب , این کنترل کیفیت فضایی دارد , اپراتوری دارد و تجهیزاتی که همه برای انجام این کار هزینه ای دارند.
پرداخت این هزینه اول کار , که در اصل به نفع مشتری است خیلی کمتر از خسارت های احتمالی بعدی است.
پس طبیعی است که این قطعه گرانتر است.
این موارد را اگر مصرف کننده بداند تصمیم بهتری میگرد اما موقع خرید فروشنده و تعمیرکار تصمیم گیرنده خرید جنس خوب و بد هستند.
اینستاگرام قفسه بازار را دنبال کنید.
1554 بازدید کل ، 1 امروز