ارسال بار

ارسال و دریافت بار یکی از گزینه های مهم تمام کسب و کار ها هستش و بدون استثنا هر کسی که چیزی برای فروش داره قطعا باهاش درگیره

اینکه خریدار کجاست و فروشنده کجا هم فرقی نداره ، به هر ترتیبی هست بار باید فرستاده بشه و برای انجام اینکار افراد زیادی مشغول ارائه خدمات هستند.

ممکنه یه مسیر کوتاه ، کار با یک چرخی انجام بشه ، کمی دورتر با پیک موتور ، تاکسی ، حجم بیشتر با وانت و کامیون

اما برای ارسال بار به شهرستان ها انجام این کار چند بخش داره که خود بخود سازو کارش رو پیدا کرده که سالهاست منظم داره انجام میشه

ثبت سفارش

توی بازار لوازم یدکی ، برای افرادی که همدیگرو میشناسن ، سیستم اینطوریه که خریدار جنس رو سفارش میده ، فروشنده بعد از جمع کردن صورت ، فاکتور و بسته بندی ، تعدادی کارتن رو آماده میکنه

بسته بندی

اگر سفارش کارتنی باشه و فروشنده هم عمده فروش ، قطعات کارتن مادر داره ولی اگر کارتنی نباشه و سفارشات متنوع ، فروشنده باید دقیق بسته بندی کنه تا زمان حمل و نقل جنس سالم بمونه

حالا فرض میکنیم شده ۵ کارتن ، آماده ارسال به شهر یزد ، که باید برسونیم به دست وانتی 

( قبلا باید تا دم وانت میبردیم اما الان وانتی ها خودشون چرخی بار جمع کن دارن و میان طبق بیجک تحویل میگیرن ) 

ارسال بار

انبار تا وانت

داخل بازار تعداد زیادی وانت وایساده که این بارها رو جمع میکنن و بعد از آزاد شدن ساعت طرح ترافیک ، کارتن ها رو میبرن باربری تحویل ماشین یا انبار مربوط به همون شهر میدن

کارتن ها به یک طریقی باید برسه به دست وانتی ، اینکار یه وقتایی توسط نیروی فروشنده انجام میشه ولی اونایی که هر روز بار دارن ، خود وانت ، چرخی جنس جمع کن داره که میفرسته میان میبرن

که خودش یک کار مهمه و باید دقیق انجام بشه

وانت و چیدمان

راننده های وانت افراد باتجربه ای هستن و طی روز ممکنه بارها چیدمان رو تغییر بدن ، به همین دلیل ترجیح میدن حوالی غروب بارو جمع کنن ، یه وقتایی میبین یه باری سبک هستش میزارن آخر سر و از اون طرف وقتی میدونن فروشنده ای معمولا کارتن های سنگین داره ، زودتر تحویل میگیرن 

زمان شلوغی اینکار ۴ تا ۷ غروب هستش و مسئولیت زیادی روی دوش وانت ها گذاشته ، بار باید سالم بمونه ، گم نشه ، باز نشه ، ضربه نخورده و ترجیحا کنار هم باشه و مهمترینش حفظ اطلاعات گیرنده هستش

حمل و تحویل به بنگاه

بعد از تکمیل چیدمان و اطمینان از اینکه کل بار محکم و ایمن هستش ، ماشین راه میفته سمت باربری مورد نظر که با توجه به شلوغی اون تایم خودش یک چالش برای راننده و همکارش هست

باید به موقع برسن و کارتن های هر شهری رو تحویل انبار بدن ، در اکثر مواقع مستقیم از وانت میره داخل کامیون که این بهترین حالت برای سالمتر موندن کارتن ها هستش

تحویل انبار دار

توی بنگاه ها یه مرحله اولیه و مهم داریم و اونم تحویل دادن بار به مسئول اون شهر یا همون انبار دار هستش ، اینجا تعداد بسته های یک گیرنده شمارش میشه و با بیجکی که فروشنده داده تطبیق میدن ، انبار دار بر اساس تعداد ، حجم و وزن بسته ها یک عددی رو زیر بیجک مینویسه بابت کرایه اصلی و بنا به تشخیص خودش تایید میکنه که مبلغ شهری که فرستنده نوشته درست و معقول هستش و روی بیجک رو تیک میزنه که دفتر شهری رو بپردازه

صدور بارنامه

داخل دفتر بنگاه چند نفر پای سیستم نشستن که هر کدوم مسئول یکسری شهرها هستن ، راننده بیجک های مربوطه رو بهش تحویل میده تا مشخصات بار ، مثل تعداد ، گیرنده ، فرستنده ، شماره ها و هزینه های حمل کامیون به اضافه مبلغ شهری وارد سیستم بشه و درنهایت یک بارنامه رسمی تحویل راننده میدن که فردا باید بیاره بده به فروشنده  

شهری چیه

نکته ی مهم و موضوع اصلی این مطلب که باعث ناراحتی خریدار شده اینجاست :

وانتی که بارو از بازار میاره تا بنگاه ، معمولا دونه ای شهری میزنن ، مثال : میگن هر یک بسته ۳۵ هزار تومان

یعنی هزینه : ۵ بسته میشه ۱۷۵۰۰۰ تومان

به این مبلغ میگن شهری ، حالا توی بنگاه ها یه صندوقی هست که از روی بارنامه این پول رو به راننده پرداخت میکنه و موقع تحویل جنس به خریدار ، علاوه بر هزینه کامیون و انبار ، مبلغ شهری هم که تهران دادن به راننده ازش میگیرن

به گفته فروشگاه های شهرستان :

برای ما بهتره که هزینه شهری رو بیارید توی فاکتور تا ما مبلغش رو جدا پرداخت کنیم ، دلیلش رو نمیدونیم ولی بارهایی که هزینه شهری تهران داره ، اینجا برای ما خیلی گرونتر از زمانی هستش که همون تعداد کارتن بدون شهری میاد .

توصیه خریدار

به گفته فروشگاه های شهرستان که معمولا خریدار و گیرنده بار هستن :

برای ما بهتره که هزینه شهری رو بیارید توی فاکتور تا ما مبلغش رو جدا پرداخت کنیم ، دلیلش رو نمیدونیم ولی جنس هایی که هزینه شهری تهران داره ، اینجا برای ما خیلی گرونتر از زمانی هستش که همون تعداد کارتن بدون شهری میاد.

ما نظر قطعی نداریم : ولی احتمالا شبیه این برنامه های اینترنتی سفارش غذا هست که زیرش زده هزینه پیک ۴۰۰۰ تومان و جور دیگه محاسبه میکنن هستش

نکته های کاربردی

مواردی که میتونه برای خریدار ، فروشنده و راننده مفید باشه

انتخاب بنگاه

یک بار وقت بزارید و با مدیر بنگاه یا انبار دار در مورد کرایه ها صحبت کنید

سفارشات حجیم

وقتی تعداد کارتن زیاد هستش با وانت توافق کنید یا یک ماشین جدا بگیرید.

توافق هزینه

در مورد هزینه ها توافق کنید و بجای پسکرایه در باربری ، مبلغ را خودتان پرداخت کنید

سفارش کارتنی

موقع سفارش به تعداد کارتن مادر توجه کنید و اگر مقدوره ، کارتنی سفارش بدین

پیشنهاد و راهکار

اگر در مورد حمل و نقل ، بسته بندی و ارسال بار به شهرستان نظری یا پیشنهادی دارید از طریق شماره زیر برای ما بفرستید.

تمام شبکه های اجتماعی این خط فعال است

© 2024 ghafasebazar.ir

ورود و ثبت نام

تا
دیگر ارسال مجدد رمز یکبارمصرف به شماره شما امکان پذیر می باشد.