تفاوت موتور 206 فرانسه و ایران
مزیت موتور فرانسوی پژو 206 نسبت به موتور فعلی ساخت ایران خودرو
اگر چه هنوز هیچ منبع موثقی اعلام نکرده موتور پژو 206 در ایران دقیقا در چه سالی از مدل فرانسوی خود خداحافظی کرده و جای خود را به مدل وطنی داده
اما برحسب اظهارات جسته و گریخته مسئولین وقت ایران خودرو و بنا برتحولات به وجود آمده درصنعت خودروسازی کشورمان
پس ازاعمال تحریمها ، احتمالا 206 های مدل 1392 یا 1393 به بعد در درون خود یک موتور ایرانی را جای داده اند و درمدلهای قبل تر با یک موتور کاملا فرانسوی مواجه بوده ایم.
فارغ ازاین سوال که موتور 206 شما فرانسوی است یا ایرانی ، سوال مهمتر این است که :
اصولا مدل فرانسوی این محصول مشترک کارخانه پژو و ایران خودرو بهتراست یا نمونه ایرانی آن ؟!
اگرنخواهیم بحث را سیاسی و جناحی کنیم باید بگوییم هردو موتور محاسن و معایبی دارند که باید به طور جداگانه به آنها پرداخت
خداحافظی با گیربکس فرانسوی
یکی از تغییرات عمده و البته منفی در موتورهای ایرانی پژو 206 قسمت گیربکس آن است
که با قراردادن گیربکس BI1 (گیربکس پژو405) روی موتور این خودروها شاهد کاهش میزان حداکثر سرعت و افزایش قابل توجه زمان شتاب گیری در این خودروهای چالاک اروپایی هستیم.
با این حال حضور گیربکس ایرانی درون موتور 206 این حسن را هم داشته که مالکان این خودروها کلاچ و فرمان نرم تری نسبت به مدل فرانسوی را تجربه کنند.
ایراد در سیستم سیم کشی
این اشکال متاسفانه یکی از ایرادات اساسی و تا به امروز لاینحل 206 های ایرانی بوده است.
به حدی که مشتریان پرو پا قرص این خودرو و حتی تعمیرکاران و نمایندگی های مجاز ایران خودرو را حسابی کلافه و ناراضی نموده است.
گفته می شود : ایراد اصلی مربوط به سیستم سیم کشی این خودرو است.
درمدل فرانسوی سیستم برق رسانی اتومبیل شامل سه شبکه مجزای سیم کشی برای موتور ، داشبورد و فرمان بوده است.
حال آنکه گفته می شود مدل ایرانی این موتور کل برق مورد نیاز خود را از طریق یک سیستم متصل و یکپارچه تامین می کند.
همین امر باعث بروز ایراداتی درنصب برخی آپشنها روی این خودرو شده ازطرفی با وجود یک سیستم عریض و طویل و متصل به هم دیگر به راحتی نمی توان نارسایی یا به اصطلاح برق دزدی ها را دراین خودرو تشخیص داد.
موتور استوک فرانسه ، بدنه نو ایرانی ؛ یک تیر و دونشان مشکل پسندان
اگر عزمتان را جزم کرده اید که یک پژو 206 نو و پا به صفر سوار شوید
و از طرفی نگران بازی درآوردن موتور ایرانی آن و هزینه های مابعدش هستید
یا اگر 206 دارید و از تعمیرهای نصفه و نیمه و پی در پی آن خسته شده اید پیشنهاد ما به شما تعویض کامل موتور این خودرو با یک موتور کامل استوک اروپایی است.
برای تعویض موتور خودرو چه مراحل قانونی را باید طی کنم؟
کجا مراجعه کنم ؟
چقدر هزینه کنم ؟
موتورهای استوک چه ضمانتی در اصالت ، کیفیت قطعات و خدمات بعد از فروش دارند ؟
موتور کامل شامل چه قطعاتی می شود ؟
پاسخ به همه این سوالات درمطلب بعد …