ست کیت کلاچ

ست کیت کلاچ

ست کیت کلاچ

 

مجموعه متشکل از :

دیسک

صفحه

بلبرینگ

دوشاخ کلاچ

که یک مجموعه ای در پشت صحنه خودرو مشغول به کارند .

خود کلاچ  یه جورایی واسطه بین انتقال انرژی به گیربکس هستش.

این رو هم فهمیدیم در تمام خودرو که این همه قطعه وجود داره :

هر چیزی که داره حرکت میکنه یا به اونها مستقیم وصل هستش جز قطعات مصرفی ها بحساب میاد.

مثل : لنت ، دیسک چرخ ، تسمه تایم ، تسمه کولر و دینام ، فولی ها ، لاستیک و …

بقیه قطعات که ثابت هستند ، مثل در سوپاپ ، پیچ ها ، پوسته ها و .. تا ضربه نخوره نیازی به تعویض نیست.

 

کارایی و مصرف

در کلاچ های گیربکس دستی و در بسیاری از سیستم های انتقال قدرت از جمله اتوماتیک قطعاتی مصرفی هستند.

کی مصرف میشن ؟ وقتی راننده پدال کلاچ را فشار می دهد .

در اون چند لحظه ارتباط گیربکس قطع می شود و راننده دنده ای مناسب را با استفاده از تعویض دنده انتخاب می کند.

با رها کردن پدال صفحه آزاد میشه و گیربکس دوباره درگیر می شود.

در این مجموعه‌ دیسک کلاچ ثابته و فشار زیادی رو باید تحمل کنه.

بیشترین فشار هم موقع حرکت و دنده معکوس دادن در حرکت به دیسک وارد میشه.

که البته دیگه با این گرونی لوازم و ماشین در ایران ، کسی از این کارا نمی کنه.

دیگه میشه هزینه هر دنده و هر بار پدال گرفتن رو محاسبه کرد.

مبلغ کیت کامل به اضافه اجرت : تقسیم بر ۱۰هزار بار دنده عوض کردن = قیمت هر دنده 😉

 

خود کلاچ جایی هست که دیسک و صفحه و بلبرینگ روش نصب میشه و بندرت خراب میشه.

اما معمولا در عمر یک خودرو احتمالا یکبار باید خود کلاچ رو هم عوض کرو.

اما قطعاتی که در کلاچ  با حرکت خودرو مصتحلک میشن همین ست کیت کلاچ کامل هستش.

باز هم و مثل تمام قطعات دیگه ، زمان تعویض به نوع خودرو ، جاده ها و سبک رانندگی بستگی داره.

 

 

حالا اگر کیت کلاچ ماشین خراب شد از کجا بخریم؟

در تمام کشور همه میگن ما بهترین جنس رو داریم و برند ما آخرشه !!

اونهایی که آشنا دارن و وارد هستند که می دونن چیکار کنن .

اما دوستانی که تازه ماشین خریدن یا تجربه ای در تعویض این قطعات ندارن باید دقت کنن.

همه چی به قطعه گرون و اصلی و مارک خریدن نیست..

چندتا آیتم باید دقیق و درست کنار هم قرار بگیره تا شما بعد از تعویض کیت کلاچ و پول دادن حس خوبی داشته باشی.

مهم اینکه این حس خوب تا مدتی در ذهنت بمونه.

 

یکی از تجربه هار هزینه کردن بیخود‌ی برای دیسک صفحه :

خیلی هارو دیدیم ، برای خودمون هم در نوجوانی پیش اومده ، ماشینی داشتیم که دیسک و صفحه میخواسته.

بدون تحقیق رفتیم یه تعمیرگاهی که تابلوی بزرگی داشت و رنگ آبی اطمینان بخشی هم زده بود.

آخه هر روز میدیمش و جای دیگه ای رو هم به ذهنم نرسید. ماشین رو بردم و گفتم صفحه میخواد.

طرف نشست پشت ماشین یه کلاچی گرفت و یه دنده زد گفت خب ، گرفتی یا بگیریم ؟

گفتم چیرو گفت دیسک و صفحه دیگه . گفتم نه اما می رم میگیرم. چی خوبه ؟

مکانیک گفت برو مغازه فلان جا بگو فلان برند رو بهت بده ، حتما هم بگو من فرستادم.

بین راه زنگ زدم به یکی از دوستام قیمت دیسک و صفحه رو پرسیدم.

رفتم اون مغازه ، یه قیمت بهم گفت خیلی بالاتر از اون چیزی که من قیمت داشتم.

نهایت رفتم از یه جای دیگه یه دیسک شرکتی خریدم آوردم تعمیرگاه ، مکانیک تا دید فهمید از اون مغازه نخریدم.

بهش گفتم اصلی نداشت و گرون میداد منم رفتم جای دیگه .

حالا گیربکس ماشین باز : جمله ای گفت . ..

مکانیک : من می بندم ، بد و خوب پای خودت !!!

منم با اطلاعات کم و نداشتن هیچ تجربه ای نمی فهمیدم منظورش چیه .

همش این توی فکرم بود که بعد از تعویض این دیسک و صفحه ماشینم مثل موشک میشه.

غروب کار تموم شد و رفتم حساب کردم و ماشین رو گرفتم !!!

تاثیر و تغییر خاصی احساس نمی کردم ، فقط دیگه نمیلرزید و راه میرفت.

در صورتی که شنیده بودم بعد از تعویض کیت ماشین حالش عوض میشه و تا یکی دوسالی باید کار کنه.

اما ماشین ما بعد از چند ماه دوباره مثل قبل شد.

 

اما امروز و بعد از چندین سال لوازم فروشی و ماشین داشتن یه چیزی رو خوب فهمیدم.

 

آخر همه چی به مکانیک خوب مربوطه ، اون آدم اگر کارش رو بلد باشه و متعهد ، مشتری دوبار برای یه کار در مغازش نمیاد.

مکانیکی مثل آشپزی میمونه ؛ شما بهترین مواد اولیه رو بدین به آشپزی نابلد و تازه کار بازم نمیتونه غذای خوبی درست کنه.

اما هر چیزی رو هر مقداری ، حتی معمولی بدین به یه آشپز حرفه ای ، نهایت بهترین غذای ممکن رو تحویلتون میده.

 

برای ماشین و تعمیرگاه هم همینطوره ، مکانیک اگر دل به کار نده ، گرانترین قطعات هم ضایع میشه.

من امروز میبینم در شهرهای ضعیف کشور ، دیسک و صفحه های ارزون و تعمیری خیلی فروش میره.

هیچ کسی هم گلایه ای نداره .. دلیلش اون مکانیکی هست که داره اونو می بنده.

از طرفی یه تعمیرگاه در همین بالا شهر تهران هفته ای دوتا دیسک شرکتی مرجوع میکنه میگه ایراد داشت.!!

اینها تعمیرکار نیستن ، کارمندانی بودن که بعد از یک سال شاگردی و تعویض کاری اومدن تعمیرگاه زدن.

نهایت هم چون کسی موقع کار کردن بالا سرشون نیست ، خرابی هارو میندازن گردن قطعه.

 

یه مکانیک خوب برای تعویض دیسک و صفحه چی میگه ؟

چندتا برند رو بهت معرفی میکنه میگه هر کدوم که دلت خواست از هر کجا میخوای بخر بیار من عوض کنم.

 

مکانیک خوب برای تعویض دیسک و صفحه

 

حالا شما اگر دیسک و صفحه درست حسابی میخواهید ، نیازی نیست دنبال گرون تره باشید.

اول یه تعمیرگاه مناسب و منصف پیدا کنید ، بعد بیاید توی صفحه دیسک و صفحه ها سایت

ما لیستی از برندهای کار درست و مورد تایید رو با مشخصات فروشندش بهتون معرفی میکنیم.

 

 

 

لیست تمام دیسک و صفحه ها

نشونه های مکانیک خوب چیه ؟

تعمیرگاه های پیشنهادی سامانه

 

 

 

 

 

 

 

 

فروشگاه ها

ایران کاتالیست
5

ایران کاتالیست

مهدی رضایی

ایران کاتالیست پخش کننده کاتالیزور و اگزوز انواع خودرو در بازار لوازم یدکی خیابان اکباتان نبش کوچه آهنین پاساژ الغدیر , طبقه منفی یک , […]

  • تهیه و توزیع
  • کاتالیزور
نوین پژو سیم کشی خودرو
2

نوین پژو سیم کشی خودرو

رضا محمدی

نوین پژو سیم کشی خودرو فروش تخصصی انواع دسته سیم های داخل موتور ، داشبورد و تمام بخش های اتومبیل های داخلی واقع در بازار […]

  • تهیه و توزیع
  • سیم کشی و برقی
فروشگاه کالا ماشین
2

فروشگاه کالا ماشین

محمد یاسری

فروشگاه کالا ماشین فروشنده لوازم یدکی و مصرفی کولر انواع خودرو های داخلی واقع در خیابان امیرکبیر , خیابان ملت , پاساژ جاوید , پلاک […]

  • تهیه و توزیع
  • کولر و انژکتور
گروه فنی مهندسی اتونیک
2

گروه فنی مهندسی اتونیک

مهندس احمدی

گروه فنی مهندسی اتونیک – مهندس احمدی فروشنده و متخصص لوازم برقی و الکترونیکی انواع خودرو , ارسال به تمام ایران واقع در مشهد بین […]

  • تهیه و توزیع
  • برق و الکترونیک
فروشگاه یدکی لایق
1

فروشگاه یدکی لایق

امیر رضا لایق

فروشگاه یدکی لایق تامین کننده لوازم بدنه خودروهای گروه سایپا لوازم بدنه شامل : گلگیر جلو چپ و راست گلگیر عقب چپ و راست درب […]

  • تهیه و توزیع
  • لوازم بدنه سایپا