نکاتی درباره تعویض لنت
این موارد اجرایی در زمان تعویض لنت ترمز است , امیدواریم به کارتون بیاد.
منبع این مطلب کانال تلگرام وندا لنت است. عضو بشید و از مطالبش استفاده کنید.
هنگام تعویض لنت ترمز
- دیسک ترمز را با آب و صابون تمیز کنید تا حالت مغناطیسی سطح دیسک برطرف شود.
 - زیرا این شستشو و پاکسازی باعث جدا شدن همه ذرات از سطح دیسک می شود ؛
 - در غیر این صورت ذرات مذکور بین دیسک و لنت ها باقی می مانند و شاهد پدیده لرزش و ایجاد صدا خواهیم بود.
 
جا افتادن لنت و گیرایی
- پس از تعویض لنت ها توقع ترمز عالی نداشته باشید , کمی زمان برای رسیدن به ترمزگیری خوب لازمه.
 - کمی فرصت بدهید سطح لنت دوباره به میزان مناسب با دیسک مچ بشه و تماس کامل بین دیسک و لنت ایجاد شود.
 - به همین علت در بسیاری موارد ، هنگام استفاده از لنت ترمز جدید صدای جیغ آن را هنگام ترمز گیری می شنویم.
 - مکانیک ها میدانند , شما هم بدانید که هیچگاه اقدام به تعویض همزمان لنت عقب و جلو ماشنتون نکنید.
 - زیرا لنت جدید تا مدت حدود یک هفته کارکرد اصلی خود را ندارد و ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعف در گیرایی دارد.
 
اهمیت روغن ترمز
- در بسیاری از موارد ناکارایی ترمز به دلیل عوض نشدن به موقع روغن ترمز است.
 - به طور مثال : روغنی با دمای جوش 400 درجه سانتیگراد.
 - پس از یک سال استفاده، دمای جوش آن به 300 درجه سانتیگراد می رسد.
 - که نتیجه آن ، تبخیر در مانورها و ترمزگیری های شدید و کارایی نامناسب سیستم ترمز است.
 - همچنین تبخیر روغن ترمز به ایجاد حالت قفلی خفیف به واسطه نیروی پسماند ناشی از فشار بخار روغن می انجامد.
 - که همانند این است که راننده پدال را فشار دهد و نگه دارد.
 - این موضوع باعث استهلاک زود هنگام لنت می شود.
 
سرویس کلیپر
- در بسیاری از موارد کلیپر از منظر بیرونی هیچ مشکلی ندارد و کاملاً خشک است.
 - اما اگر باز کنید و داخلش را چک کنید میبینید داخل آن مملو از لجن و رسوب است.
 - که این مسئله باعث ایجاد نیروی پسماند ناشی از رسوبات پشت پیستون کلیپر و استهلاک سریع لنت می شود.
 - برای حل این مشکل می بایست کلیپر باز و تمیز و به طور کامل سرویس شود.
 
تست آنی لنت ممنوع
- هرگز جهت تست ترمز تازه نصب شده روی خودرو ترمز های ناگهانی و شدید انجام ندهید.
 - زیرا لنت ها و دیسک ترمز به علت مچ نبودن تا چند روز اصطکاک بیش از حد دارند به شدت داغ میشوند.
 - بر اثر این سایش دمای لنت به حدی می رسد که اجزای آن توانایی جذب گرمای بیشتری را ندارند.
 - و درست مثل زمانی که در سرازیری ترمز بیش از حد گرفته میشود لنت خاصیت ترمزگیری و اصطکاک خود را از دست میدهد.
 - به اصطلاح لنت شیشه میکند. همچنین با بالا رفتن دمای لنت، رزینهای استفاده شده در ساختار آن شروع به تبخیر میکنند.
 - بخارات ایجاد شده لایهای را بین لنت و دیسک ایجاد میکنند که مانع تماس لنت با دیسک می گردند.
 - در این حالت فشار دادن پدال ترمز بیفایده بوده و اصطکاکی بین لنت و دیسک ایجاد نمیگردد.
 
اگر قصد سفر دارید , چند روز قبل از حرکت لنت ماشین رو عوض کنید.
آبندیش کنید و وقتی به ترمزگیری عالی رسیدن حرکت کنید.
و این هم نکاتی درباره تعویض لنت بود که خوندیدن..
بازدید لیست قیمت و برند لنت ترمز ☞
				