نیم موتور کامل سمند ملی EF7
مناسب برای خودروهایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند و توی خرج افتادن.
مکانیک خودرو تامین کننده انواع موتور و آکبند کامل و نیمه کامل
این روزا قیمت لوازم یدکی حساب کتاب مشخصی نداره
یه وقتایی یه قطعه ای به خاطر کمیاب شدن چندین برابر قیمت پیدا میکنه
توصیه ما به شما اینه که اگر ماشینتون توی خرج افتاده و میبینید هر روز باید یه چیزی رو عوض کنید.
قبل از خرید نیم موتور کامل سمند ملی EF7 ماشینُ ببرید پیش یه مکانیک وارد و ازش راهنمایی بگیرید.
مشاوره ای نه برای همون روز و ساعت , برای دو ساله آینده ازش بپرسید.
بودن افرادی که خورد خورد دو یا سه برابر پوله یه نیم موتور یا موتور کامل رو خرج ماشینشون کردن و بعد پشیمون شدن.
اطلاعات فنی موتور EF7
این موتور که به ای اف سون معروف است روی ماشین های سمند ef7 – lx ، سورن و دنا استفاده شده.
حجم موتور : 1645
حداکثر توان موتور : 114 اسب بخار در دور ( ۶۵۰۰ دور بر دقیقه )
حداکثر گشتاور : 155 نیوتن متر در دور ( ۵۰۰۰ دور بر دقیقه )
نسبت تراکم : 11
تعداد سوپاپ : 16
نوع سوخت سازگار : بنزین بدون سرب با اکتان 95
سیستم انژکتوری : پوشش الکترونیکی چند نقطه ای یا. MPFI
استاندارد آلایندگی : یورو 4 بهینه
طراحی و تکامل موتور ef7
موتور کامل سری EF یک موتور ۴ سیلندر شرکت ایران خودرو است.
سری ef7 ( ای اف سون ) با مشارکت و همکاری شرکت تحقیق ، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ایپکو
و F .E . V GmbH of Germany طراحی شد.
پس از آن مدل های دیگری توسط خود ایپکو طراحی شد .
تاریخچه موتور
سرمایه گذاری اولیه موتورهای EF ایران خودرو یا همان ( ef7 دوگانه سوز ) مبلغی حدود ۸۰ میلیون دلار آمریکا بود.
این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شد و در عین حال قابلیت کار کردن با بنزین هم داشت.
موتور کامل EF7 از نظر رتبه بندی بین سه موتور برتر گاز سوز دنیا قرار گرفت .
همچنین از نظر طراحی بین ده موتور برتر دنیا مطرح است.
مکانیزم بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته
با حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان گشتاور بالاتری به نسبت موتورهای بنزینی برسد.
به واسطه طراحی بهینه موتور و استفاده از بروزترین سامانه مدیریت سوخت ، موتور در ابتدا هم با گاز روشن میشود.
در این سامانه هر کدام از سوخت ها به پایان برسید فوری دیگری جایگزین میشود و هیچ اختلالی در کارایی ایجاد نمیکند.
این همان موتور ملی است .
یکی از چالش های روشن شدن موتور EF7 گازسوز روشن شدن در مناطق سردسیر بوده که جای نگرانی ندارد.
به لطف طراحی مدیریت سوخت این موتور به راحتی و با همان گاز در سرما هم روشن میشود و نیازی به بنزین نیست.
یکی دیگر از محاسن این موتور عدم نیاز به فیلر گیری است.
سیستم هیدرولیکی تنظیم سوپاپ ها به صورتی طراحی شده که اتوماتیک و در شرایط مختلف تنظیم میشود.
طراحی این موتور ۱۶ سوپاپ به نحوی است بر اساس محاسبات دقیق رایانه ای سطح صدا و لرزش موتور در سطح مطلوب قرار میگیرد.
ای اف سون توانسته به واسطه دستورات کامپیوتر به موتور ، بخصوص در دورهای آرام نتیجه مطلوبی را ارائه کند.
یکی از مسائل مهم زیستی هر موتور سطح آلایندگی آن است.
موتورهای ef7 از نظر استاندارد آلایندگی جایگاه بسیار مناسبی در دنیا دارد و استاندارد EURO4
12717 بازدید کل ، 3 امروز