برند سازی یعنی چی ؟
عموم مردم که درگیر کسب و کار هستند مفهوم واقعی برند سازی رو نمیدونن.
اول چندتا سوال از خودتون بپرسید ، آخر سر به جواب میرسیم.
برندهای معروف بازار X چجوری اسمش اینقدر معروف شده؟
برندی که ما تا الان هیچ کدوم از جنساشو نخریدیمُ از کجا میشناسیم؟
چرا یه مغازه دار ته ایران دنبال فلان برند میگرده؟
من چیکار باید بکنم که اسم برندم مثله اینا شناخته بشه؟
خب!
فرض کنید شما دیسک چرخ یه ماشینُ تولید کردین
با بهترین کیفیت ، از اصلیشم بهتر ، قیمتشم خیلی ارزونتر از بقیه هستش.
برنامتون برای فروشش چیه؟
به چندتا مغازه و چجوری جنستونو معرفی میکنید؟
چرا به هرکی میگم من این جنس خوبُ دارم کسی نمیخره؟
۹۸ % علمی توی دنیا ثابت شده که وقتی یه محصولی مستقیم پیشنهاد بشه معامله ای انجام نمیشه.
توی بازار لوازم یدکی طلا هم که پیشنهاد بدی فکر میکنن روی دستت مونده که اومدی پیشنهاد میدی.
پس چرا فلان برند قطعات بی کیفیتو میزاره توی بسته بندی خودش اینهمه میفروشه و همه چشم بسته میخرن؟
اینکه یه برند امروز به این سطح رسیده نتیجه کاری بوده که مدیرش یه روزی به موقع و البته صرف هزینه انجام داده.
اینکه همه مشتری ها لنت فلان برندو میشناسن و میگن لنت فقط لنت فلان نتیجه تصمیم و انجام کاری هست که طی چندین و چند سال مدام و مستمر انجام شده.
تبلیغات رمز فتح این قله هستش.
کارت ، تراکت ، تابلو ، نمایشگاه ، مجله ، تلویزیون ، زمین فوتبال ، مسابقه های ورزشی ، بیلبوردها ، وب سایت ها ، تلگرام ، اینستاگرام ، بازاریاب ، وانت ها ، اشانتیون ، بسته بندی و ده ها کار دیگه که اگر انجام بشه یه برند به قله معروفیت میرسه .
این کارهایی هستش که یکی مثل کروز یا دیناپارت و عظام انجام دادن که الان همه میشناسنشون.
مثلا تبلیغات کنار زمین فوتبال ۱۰۰ میلیون خرجشه ، ولی فردای اون روز و فوری نتیجه نمیده.
اون تبلیغات برای نوجوان هایی داره انجام میشه که هنوز حتی گواهینامه هم ندارن.
امروز به هرکی میگی برای تبلیغاتت چقدر هزینه میکنی ، با تعجب میگه هیچی ..
اما یکی مثل دینا ده سال پیش فکر امروز بود که به قول معروف پولشو هدر داد واسه یه تابلو ۹۰ دقیقه ای کنار زمین فوتبال
کاری که میدونستن درسته انجام دادن و تبلیغات ُ هزینه ندونستن.
اگه برید تحقیق کنید میبینید که این برندها یه زمانی توی تمام زمینه ها تبلیغات گسترده ای داشتن و الان دارن نتیجشو میبینن.
به این میگن برند سازی
اگر امروز یه جای پر رفت و آمد تبلیغات کردین و فوری مشتری بهتون زنگ نزد فکر نکنید کارتون بیهوده بوده.
این مسیریه که باید طی بشه ، مردم و مشتری انقدر باید ببیننتون تا توی ذهنشون نقش ببنده.
تبلیغات امروز اگر درجای درستی باشه یعنی شما در حال پیشرفت هستین و مسیر درحال طی شدنه.
فرقی نمیکنه الان میلیونی سرتون شلوغه یا میلیاردی !
عددی بین ۷ تا ده درصد از درآمدتون ُ تحت هر شرایطی برای تبلیغات کارتون بزارید کنار ، و انجامش بدین
یه سری از لوازم فروش ها میگن من جنس فراوان دارم ، قیمتم هم خیلی خوبه اما فلانی که شرایط منو نداره داره بیشتر میفروشه. چرا؟
اونی که داره بیشتر میفروشه و درآمد بیشتری داره اتفاقی به این جایگاه نرسیده .
موقعی که دیگران به یه سری مسائل تبلیغات و بازاریابی بی تفاوت بودن ، ایشون پیگیر بوده و انجامش داده.
پس از الان شروع کنید ، از هر راهی که میتونید کاری کنید که دیده بشید و دست از معرفی و تبلیغات توسط شخص خودتون بردارید (نتیجه معکوس داره)
مشتری به نقل قول ها حس بهتری داره تا ارتباط مستقیم
یعنی اگر صاحب برند هستید شما ، فرزند و کارمندتون نباید برای تبلیغات اقدام کنید. خریدار فکر میکنه از بس مشتری ندارید مجبور شدین خودتون یکی یکی تماس بگیرید بلکه فروش بره.
ادامه دارد …
با قفسه بازار در تماس باشید ، ما برای معرفی و فروش هر قطعه یک راهکار متفاوت داریم.
مشاوره برایتان هزینه ای ندارد. الان تماس بگیرید.
02133994981