در روز چند دقیقه به بهتر شدن کسب و کارتون فکر میکنید؟

در روز چند دقیقه به بهتر شدن کسب  و کارتون فکر میکنید؟

در روز چند دقیقه به بهتر شدن کسب  و کارتون فکر میکنید؟

بهتر شدن کسب و کار کلا دغدغه همه ی افرادی است که شغلی آزاد دارند و در آمدی نا مشخص.

از ارائه محصولات بگیر تا انجام کارهای خدماتی , همه دوست دارن کارشون رونق پیدا کنه , نظم داشته باشه , درآمد خوب داشته باشند ..

و خلاصه مشتری ها برای خرید صف بکشند.

بله ; همه ی بازاری ها از روزی که نوجوان بودن و شروع به شاگردی کردند یه همچین فکری توی سرشون داشتند و همچنان دارند.

چه اونی که الان روزی پنج تا مشتری داره و چه اونی که 200 تا مشتری داره.

حالا اینهایی که این فکرو توی سرشون دارند 2 دسته هستند.

دسته اول :

این دسته افرادی هستند که فقط فکر میکنند و کار دیگه ای انجام نمیدن.

که تا امروز که من خبر دارم با نیروی فکر به تنهایی چیزی از جاش تکون نخورده و اتفاق خاصی نیوفتاده..

راجع به دسته اول : دلایلی هست که مانع اجرای فکرها و ایده هایی که دارند میشه.

1 – عدم برنامه ریزی ( هدف چیه و در چه زمان و با چه منابعی میخوای انجام بدی)

2 – تامین پیش نیاز  (تامین نیرو , تبلیغات , بازاریابی , تامین کالا و … )

3 – اجرا صحیح برنامه ها

دوتای  اول از اجرا مهمتره ولی چرا انجام نمیشه : یکی از دلایل دست تنها بودنه . طرف یک نفره یا افرادی که دورش هستند توانایی و انگیزه کافی ندارند.

به همین دلیل میبینیم خودش داره فروشگاهی با مسائلی که داره میچرخونه . میخره , میفروشه , حسابداری میکنه , دارایی میره , بانک میره , جواب تلفن میده و ….

خب با اینکه هدف مشخصه دیگه نمیشه توقع داشت به ارتقاء فروش و برنامه ریزی برسه این آقا اصلا وقتشو نداره.

شاید بگید اینکه سرش شلوغه چرا دیگه باید کارشو ارتقاء بده ؟

دلیل اینه که داریم در مورد آدمایی صحبت میکنیم که دارن به این موضوع فکر میکنند.

بعد از اون اگر دقت کنید میبینید طرف با اینکه خیلی مشغولیات داره بعد از ده سال نتونسته یه خونه بخره یا ماشینی که دوست داره سوار بشه.

خرید ویلای شمال و مسافرت های خارجی بماند.

 

دسته دوم : این دسته فکر میکنند / برنامه ریزی میکنند / پیش نیازو تامین میکنند و مهمتر از همه اجرا میکنند.

اینها روزی که لازم بوده کاری رو انجام بدهند انجام دادند . به اینکه چطور میشه با کمترین هزینه بیشترین بهره رو برد فکر کردن .

شناسایی کردند و اجرا کردند. اونی که یه کارت ویزیت ساده طراحی کرده یعنی یکی از پیش نیاز های فروشگاه شو شناسایی و اجرا کرده.

اونی که کانل تلگرام و پیج اینستاگرام ساخته همینطور. اونی سایت داره همینطور . حالا هی که به سمت بالامیریم میبینیم حرفه ای تر ها از همه امکانات استفاده کردند.

یه سوال : اینها اول از امکانات استفاده کردند و بعد حرفه ای شدند یا از اول حرفه ای بودند بعد از این امکانات استفاده کردند.؟

 

شما هم اگر کمی از امکاناتی که دورتون هست استفاده کنید میتونید یک پله بالاتر بروید .

1 – هدف را مشخص کنید.

2 – پیش نیاز را فعلا فقط مشخص کنید.

3 – امکاناتی که اطرافتون هست و شناسایی کنید.

حالا این سوال و از خودتون بپرسید :

در روز چند دقیقه به بهتر شدن کسب و کارتون فکر میکنید؟

 

بزودی لیستی از پیش نیاز های بازار لوازم یدکی براتون منتشر میکنم. شما هم اگر چیزی به ذهنتون میرسه از طریق راه های ارتباطی  بفرستید.

 

قفسه بازار : بانک اطلاعات قطعه و بازار لوازم یدکی خودرو