من یک سایت خیلی خاص میخوام

من یک سایت خیلی خاص میخوام

من یک سایت خیلی خاص میخوام

این روزها در هر مغازه ای که میریم حداقل  یکی دو نفر رو میبینیم دارن در مورد وب سایت صحبت میکنن .

و یک وجه اشتراک بین ذهن ها وجود داره :

همه این جمله رو میگن : من یک سایت خیلی خاص میخوام.!!

افرادی که تازه به این فکر افتادن و میخوان برای کارشون سایتی بسازند ، اولش هیجان بالایی دارن.

در مورد وب سایتشان ایده پردازی میکنند و مدام نقشی در ذهن خود میزنند.

تمام راه های خلاقیت را سپری میکنند تا به قول معروف تک و خاص باشند.

این تفکرات  بسیار عالی است و هیچ مشکلی ندارد ، این مسیر را همه طی کرده اند.

حالا یه سوال ! آیا سایت های شرکت های بزرگ که معمولی هستند ، خلاقیت کافی نداشتند ؟ یا پول ؟

اصلا چرا اکثر سایت ها شبیه هم دیگه هستند ؟

ادامه موضوع را مثال بزنیم و  وب سایت ها را به خودرو تشبیه میکنیم.

در خیابان هزاران مدل خودرو وجود دارد ، با برندها ، رنگ ها و آپشن های گوناگون .

قطعا طراح بنز یا هیوندای ۲۰۲۰  ایده هایی بسیار خاص در ذهن داشته و دارد.

اما چرا تمام ماشین ها ۴ چرخ دارند ؟

چرا همه چرخ ها گرد است؟ چرا همه چرخ ها با پیچ به دیسک بسته میشود؟

یا اصلا چرا همه ماشین ها فرمان گرد دارند ؟

داشبورد ها چرا جلوی راننده و سرنشین ، زیر شیشه جلو قرار دارد؟

چرا نوشته ای که مدل خودرو را نشان میدهد را روی صندوق تعبیه میکنند؟

چرا آرم شرکت سازنده روی جلو پنجره قرار میگیرد ؟

صندلی ها ، دنده ، کنسول ، چراغ جلو و عقب ماشین ها چرا همه در یکجای ثابت است؟

این تشابه در یک خودروی سطح پایین تا یک خودروی لوکس و حتی تسلای برقی هم دیده میشه ! چرا !

خب آقای طراح ، یه کم ایده به خرج بده و تغییر ایجاد کن ، چرا هم تکراری میزنی ؟

مثلا نوشته مدل خودرو را بیار روی کیلومتر نصب کن.

یا چرخ ها را بجای صندلی بگذار و داشبورد را روی صندوق نصب کن.

اینطوری خیلی خاص میشه ها ….

 

حتما تا الان منظور از این مثال ها را متوجه شدید. حدستان دقیقا درست است .

خیلی ها به ما مراجعه میکنند و سفارش سایت میدهند و ایده هایی شگفت دارند.

این دوستان تصور میکنند چون وب سایت است ، هر کاری میشود کرد و محدودیتی ندارد.

در صورتی که این طور نیست ، سایت ها هم مثل خودروها محدودیت و استانداردی دارند.

در یک وب سایت ، مثل یک خودرو ، هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد و نمیشود تغییر داد.

ورودی سایت = درب خودرو

منو یک سایت = داشبورد خودرو

لوگو وب سایت = آرم جلو پنجره

درج تلفن و ایمیل = نوشته روی صندوق

لوگو و آرم سایت = آرم روی جلو پنجره ماشین

اما چیزی که در خودروها تفاوت ایجاد میکند ؟

قدرت موتور ، سرعت ، کیفیت خودرو ، نرمی ، قدرت ، امنیت و آپشن ها هست.

اطلاعات و محتوای سایت  = قدرت موتور ، سرعت و آپشن

 

من یک سایت خیلی خاص میخوام

 

پس اگر به راه اندازی وب سایت فکر میکنید ، ذهنتان را درگیر ساخت چیز عجیب و غریبی نکنید.

پایه کار مشخص است و یک چیزهایی را  باید طبق استاندارد انجام دهید .

این استاندارد را چه کسی مشخص میکند ؟  کاربر مشخص کرده ..

وقتی در هزاران سایت ، منو در بالاست ، ثبت نام سمت چپ و ابزارها سمت راست است.

و این نظم بوده که مردم هم با این چیدمان خو گرفته اند.

الان ۹۰ درصد مردم ، زن و مرد ، پیرو جوان ، برای زنگ زدن به صاحب سایت ، فوری به پایین صفحه میروند.

یا برای دیدن سبد خریدشان بالا سمت چپ در ذهنشان نقش بسته .

حالا اگر سایت شما این قوانین را نقض کند و بخواهد خاص باشد ، قطعا ضرر خواهید کرد.

بهتر است هر چیزی در جای خود قرار گیرد ، همانگونه که عرف است و مغزها بهش عادت دارند.

 

من یک سایت خیلی خاص میخوام

 

خب ؛ حالا این همه ایده ، انرژی و خلاقیت جوانی را کجا به کار ببریم ؟

ایده هایتان را در محتوا ، در قدرت ، در محصول و قطعه خرج کنید.

اینها قلب سایت شماست و هر چه بیشتر به آن بپردازید ، قویتر هستید.

تنها راه اول گوگل بودن ، دیده شدن ، فروش بیشتر و پول درآوردن از وب سایت ، اطلاعات داخلش است. نه رنگ لعاب منوها

ربات های گوگل و حتی مردم ، کاری با رنگ و سرو شکل سایت شما ندارند ، آنها دنبال قطعه هستند.

۱ – به راحتی به آن برسند .

۲ – به راحتی با شما تماس بگیرند.

و این بین هیچ  چیز دیگری نمی تواند در ذهن مشتری و یا بیشتر خرید کردنش تاثیر بگذارد.

  • البته این راهم بگوئیم ، ما داریم در مورد سایت استاندارد متوسط به بالا صحبت میکنیم .
  • سایتی که همه چی روان و سریع کار کند ، بیخودی شلوغ نباشد و خالی از اطلاعات هم نباشد.

 

مورد بعدی استفاده از عکسها ، گیف ها و اسلاید شو های زیباست .

بله ، خیلی راحت میشه صفحات سایت رو پر کرد از مواردی این چنینی

شاید پیش خود بگوید حالا شد ، ببین چه خوشگله این تصاویر متحرک و ….

درست است که این کارها انجامش ساده است ، اما چرا سایت های قوی اینها رو ندارن؟!

بلد نیستن یا خلاقیت ندارن !!  هیچکدام .! دلیلش علمی است.

آیا تا بحال به این فکر کردین که چطوری است که یک صفحه وب اینقدر سریع باز میشود ؟

مثلا عکسهایی که در شبکه اجتماعی زمانی را برای لود میخواهد ، چطوری در وب فوری بالا میاد؟!

این همان قدرت وب سایت ها و ساختارشان است . این ساختار هر چه سبکتر باشد ، بهتر است.

پس تا میتوانید ، سایت خود را شلوغ و سنگین نکنید.

سایت سنگین در دستگاه هایی که اولین بار میخواهند باز کنند طولانی میشود و این نقطه ضعف است.

جای گذاری ها حساب و کتاب دارد ، نمیشود بی پروا هرچه به ذهنتان میرسد فرو کنید در سایتتان.

بهتر است قبل از هر کاری با چند نفر مشورت کنید.

مشاوران قفسه بازار  همیشه آماده گفتگو با شما هستند.

 

من یک سایت خیلی خاص میخوام

 جمع بندی ساخت سایت خفن :

  1. از استاندارها پیروی کنید.
  2. سایتتان را پیچیده نکنید.
  3. روی محتوای خود تمرکز کنید.
  4. تفاوت داشتن زیاد خوب نیست
  5. موفقیت سایت به گرونی آن نیست.

 

 

 

مطالب مرتبط :

چرا باید یک سایت لوازم یدکی داشت؟

اهمیت داشتن وب سایت برای فروشگاه

برای ادمینی اینستاگرام چیکار باید کرد؟

اداره کانال تلگرام را به چه کسی بسپرم؟

تولید محتوا یعنی چی ؟ نمونه یک سری محتوا

 

لوازم ماشین های چینی

صافی بنزین ام وی ام 550
1

صافی بنزین ام وی ام 550

قیمت : 71,500 تومان
شبستری

صافی بنزین ام وی ام 550 محصول گروه تولیدی شبستری واقع در تهران , بازار چراغ برق , خیابان اکباتان , جنب بانک سامان . صافی بنزین ام وی […]

  • تولید کننده
  • برند: شبستری
صافی بنزین ام وی ام X33
1

صافی بنزین ام وی ام X33

قیمت : 71,500 تومان
شبستری

صافی بنزین ام وی ام X33 محصول گروه تولیدی شبستری واقع در تهران , بازار چراغ برق , خیابان اکباتان , جنب بانک سامان . صافی بنزین ام […]

  • تولید کننده
  • برند: شبستری
صافی بنزین ام وی ام 315
1

صافی بنزین ام وی ام 315

قیمت : 71,500 تومان
شبستری

صافی بنزین ام وی ام 315 محصول گروه تولیدی شبستری واقع در تهران , بازار چراغ برق , خیابان اکباتان , جنب بانک سامان . مغازه دارها و […]

  • تولید کننده
  • برند: شبستری
کاتالیست اول گلویی 550 دوسنسور am پلاس
1

کاتالیست اول گلویی 550 دوسنسور am پلاس

قیمت : 3,350,000 تومان
ایران کاتالیست

کاتالیست اول گلویی 550 دو سنسور AM PLUS MVM – کاتالیزور اول گلویی ام وی ام 550 دوسنسور ، مناسب برای مدل های بعد از ۹۴ […]

  • نماینده فروش
  • برند: ایران دلکو
کاتالیست اول گلویی 530 دو سنسور am
1

کاتالیست اول گلویی 530 دو سنسور am

قیمت : 3,200,000 تومان
ایران کاتالیست

کاتالیست اول گلویی 530 دو سنسور AM MVM – کاتالیزور اول گلویی ام وی ام 530 دو سنسور ، مناسب برای مدل های قبل ۹۴ است […]

  • نمایندگی
  • برند: ایران دلکو